,,Problemele punctate de reprezentanţi ADTI înglobează anularea prevederii privind plata retroactivă a asigurărilor de sănătate pentru taximetriști, programul de lucru prelungit la care sunt supuşi aceştia, preţul mic al tarifului/km ce nu poate acoperi cheltuielile de funcţionare şi taxele mari impuse de stat, eliminarea obligativităţii unui contract cu un dispecer şi eliminarea pirateriei şi a fraudei prin controale mai dese şi mai riguroase efectuate de instituţiile abilitate. Principalul motiv de nemulţumire al taximetriştilor independenţi este obligativitatea plăţii asigurărilor medicale, retroactiv, pe ultimii cinci ani, timp în care aceştia nu au beneficiat de servicii gratuite, ci au achitat din venituri proprii costurile tratamentelor de care au avut nevoie.
Problemele punctate de reprezentanţi ADTI înglobează anularea prevederii privind plata retroactivă a asigurărilor de sănătate pentru taximetriști, programul de lucru prelungit la care sunt supuşi aceştia, preţul mic al tarifului/km ce nu poate acoperi cheltuielile de funcţionare şi taxele mari impuse de stat, eliminarea obligativităţii unui contract cu un dispecer şi eliminarea pirateriei şi a fraudei prin controale mai dese şi mai riguroase efectuate de instituţiile abilitate.
Principalul motiv de nemulţumire al taximetriştilor independenţi este obligativitatea plăţii asigurărilor medicale, retroactiv, pe ultimii cinci ani, timp în care aceştia nu au beneficiat de servicii gratuite, ci au achitat din venituri proprii costurile tratamentelor de care au avut nevoie. Deşi erau obligaţi şi până acum să îşi plătească taxele sociale, taximetriştii au omis să facă acest lucru, iar pentru că nimeni nu s-a sesizat şi nici nu s-a trimis până acum nici o înştiinţare, toţi cei ce nu au plătit asigurările medicale s-au trezit cu datorii de până la 10.000 de lei.
La nivel naţional, numărul taximetrelor se situează în jurul cifrei de 50.000, iar din aceştia, aproximativ 20% (11.000) îşi desfăşoară activitatea în Capitală. Majoritatea nu sunt angajaţi ai companiilor ce dispun şi de dispecer, ci activează sub formă de persoană fizică autorizată (PFA), în baza unui contract de dispecerizare cu aceste firme. Preţul plătit de taximetrişti pentru prestarea serviciilor de dispecer este cuprins între 40 şi 100 de euro.
O altă doleanţă a ADTI este eliminarea taxei de primă înmatriculare şi a TVA pentru maşinile noi achiziţionate, motivaţia fiind stimularea modernizării parcurilor auto de transport în regim taxi. Viorel Radu, preşedintele ADTI, a afirmat că aproximativ 1.000 din cei 11.000 de taximetrişti din Bucureşti ar achiziţiona maşini noi dacă s-ar lua această decizie în favoarea lor. Punctul următor pe lista de cereri trimisă premierului Boc se referă la obligativitatea dispecerizării fiecărui taximetru.
Dorinţa taximetriştilor independenţi de a nu mai depinde de activitatea unui dispecer a apărut ca urmare a tratamentului diferit de care beneficiază aceştia faţă de taximetriştii ce sunt angajaţi ai firmei ce dispune de dispecer, aceştia plasând întâi anunţul despre o comandă către taximetriştii angajaţi, apoi către cei ce au contract de colaborare.